A Spinning® óráktól megvastagodik a combom?

comb
Pályakerékpáros, sprinter

Határozottan NEM IGAZ!

A Spinning® egy kardioedzés, csakúgy mint a szabadtéri kerékpározás, az úszás, a futás, a gyaloglás és az evezés. A kardioedzések elsősorban a szívedet és a keringési rendszeredet, vagyis az állóképességedet edzik. Kizárólag a súlyzós edzések azok, amelyektől jelentős mértékben növekedni tud az izmaid tömege – kiváltképp, ha komoly súlyokkal és kis ismétlésszámmal dolgozol. Mondhatná persze erre valaki, hogy jó-jó, de én láttam profi kerékpárosokat, akinek hatalmas combizmai voltak – ez igaz is, láthattál!

 

GLASGOW, SCOTLAND - JUNE 23: Lizzie Armitstead (R) of Boels Dolmans Cycling Team launches an attack from Laura Trott of Wiggle Honda during the 2013 National Womens Road Race Championships on June 23, 2013 in Glasgow, Scotland. (Photo by Bryn Lennon/Getty Images)
Országúti kerékpárversenyzők. Elég vékonyak? (Photo: Getty Images)

Fontos tudni azonban, hogy ezeket a hatalmas izmokat a kerékpározás speciális szakágát űző pályabringások illetve sprinterek építik magukra, és ők sem a bringás edzésekkel hanem rengeteg konditermi munkával, azaz súlyzós edzéssel szerzik meg ezt az izomtömeget, amely az erőhöz, gyorsasághoz és a robbanékonysághoz szükséges számukra.

Maga a tekerés, mint kardioedzés szálkásítja, vékonyítja a testedet és nagyszerűen alkalmas fogyási, testsúlycsökkentési edzéscélok elérésére, kiváltképp, ha sok aerob edzésmunkát végzel személyre szabottan meghatározott aerob intenzitási zónában. Ez érvényes a síkmenetekre és a helymenetekre is. Utóbbiak esetében se félj az ellenállás gombot használni – vastagabb nem leszel tőle, csak vékonyabb és állóképesebb.

A cikk bővítése következik, látogass vissza később!

Szerző: Posch Gabriella, Spinning® Mesteroktató, kerékpár edző

error: Content is protected !!